Erik och Calle!

Vi återvänder till Idol! Hade tänkt göra ett inlägg angående Eriks flickvän, men när jag började läsa runt lite på nätet så tänkte jag skriva om en roligare sak! Nämligen skivsläpp!
Erik är nu färdig med inspelningen av sin skiva! Enligt uppgifter från hans blogg är det dessa låtar som kommer att finnas med på albumet:
* Higher (naturligtvis!)
* Run to the hills
* Shout it out loud
* Hey Jude
* Heaven
* Is it true
* Leave a light on for me
* Bodies
* Over you
* The show must go on

21 december kan vi köpa vårt ex av denna skiva!

OCH NU TILL DET ROLIGASTE! ÄVEN CALLE FÅR SLÄPPA EN SKIVA! OCH DET ENDAST 2 DAGAR EFTER ERIK! 23 december blir det lätt en tripp till Borås för att köpa hans skiva! (För i Ulricehamn ligger de aningen efter med att plocka hem skivor..)
Vilka låtar den innehåller vet jag icke ännu, men ska kolla upp det lite närmare sen!
Såhär står det på www.mynewsdesk.com idag angående Calles skivsläpp!
Erik och Calle har rekordsnabbt byggt upp en gigantisk fanbase och den jämna omröstningen har sagt sitt - den 23 december släpper även Calle Kristiansson sammanfattningen av sin Idolhöst!

Under hösten har vi sett stora stjärnor tändas i Idols tunga startfält. Erik Grönwall tog sig till den absoluta toppen tätt följd av Idols silvermedaljör Calle Kristiansson.

"
Vecka efter vecka har vi kunnat följa Calles fantastiska utveckling. Calle  har varit en stor tittarfavorit. Han har hittat och befäst sitt eget artisteri på ett självklart och imponerande sätt."- säger Lisa Öhman, Sony Music.

Även Calle beger sig i dagarna in i studion för att spela in sin debutskiva. Albumet kommer att innehålla Calles 11 bästa låtar från Idolsäsongen 2009. 

"
Jag är universums nöjdaste tvåa! Att spela in en skiva med låtarna jag framfört under Idol känns galet kul, speciellt eftersom jag verkligen älskar dem. Att få denna möjlighet känns som en dröm - Merry Rocking Christmas!" - säger en mycket glad Calle Kristiansson.


Två nya skivor i min cd-samling innan nyår? JAPP! Idol-freak, nejdå! Tycker bara att detta är två artister att hålla koll på :)

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0