Idol

Erik Grönwall - Why can't this be love
Första gången jag hörde Erik var jag imponerad, väldigt imponerad, men tyckte att han ansträngde halsen väldigt mycket när han sjöng. Han var illröd i ansiktet, men jävlar vilken röst han har!
Sen gick han hela vägen, och idag var det hans tema. Rock, han är rock. Jag gillar't!

Eddie Razaz - Beautiful day
På audition var jag inte imponerad av Eddie, tyckte han hade dåligt uttal och rörde sig konstigt när han sjöng. Jag har inte ändrat uppfattningen, även om han har gjort ett grymt bra framträdande hittills. Jag tycker inte om honom, och just denna låten den gör vår alldeles egen Jonatan Klasson på Tingsholmsgymnasiet fruktansvärt mycket bättre!

Erika Selin - Here without you
Erika, sockersöta Erika som jag blir imponerad av, ibland. Inte idag, låten är inte hennes typ. Det kändes osäkert, en aning falskt och det var inget tryck alls som det borde vara i en sån här låt. Nej, idag är jag inte imponerad.

Mariette Hansson - I'm just a girl
Jag säger bara Mariette gör det igen. Måste jag säga mer? Hon är redan en stjärna, ge henne skivkontrakt och lansera henne utomlands, hon är en av få som garanterat lyckas utanför Sveriges gränser!

Rabih Jaber - Driving one of your cars
Att jag inte trodde att Rabih kunde sjunga annat än ballader, sjunga vackert med försiktigt och stå stilla på scenen för att kunna koncentrera sig på att leka med tonerna, det fick jag ångra idag. Han kan köra en låt med betydligt högre tempo, mer kraft och han hinner fortfarande leka med tonerna. Great! :)

Tove Östman Styrke - We're not living in America
16 år, fruktansvärt tuff och verkar vara betydligt äldre än 16. Jag älskar Tove, även om hon inte gör det bästa av sina låtar. Hon hade kunnat mer, om hon koncentrerat sig lite mer på sången istället för hur hon skulle röra sig. Hade jag varit coach i Idol hade jag sett till så de koncentrerade sig mest på sången i början, hur man rör sig kommer mer naturligt ju mer man står på scenen.

Nicklas Hocker - Black hole sun
Nicklas behöver jobba för att komma ikapp många av de andra. Han är bra, men med ännu mer övning kommer han bli ännu bättre! Heja Nicklas, jag ser potential i dig!!
Idag tycker jag som juryn, han tog ett stort kliv framåt!

Reza Ningtyas Lindh - Don't stop me now
Minnen från studenten, både bra och dåligt. Jag framförde denna låten på studenten, och jag gjorde det inte lika bra som Reza, även om jag gjorde den bra för att ha skrikit hela morgonen, haha. Det är en väldigt rolig låt att framföra och jag saknade lite glädje i Reza. Med rätt låt är det svårt att slå Reza, det här var inte rätt låt.

Calle Kristiansson - Are you gonna go my way
Calle, Calle, Calle. Mr Rock himself. Han ägde scenen idag, tack Calle! Han är tillbaka, och jag hoppas att han inte åker ut än på länge. Han är en av mina favoriter!

Känner att jag inte sagt så mycket negativt idag, men jag är på väldigt bra humör, ber om ursäkt!


Vem åker ut idag?
Jag tror faktiskt att de två som hänger löst är Reza och Erika.



UPDATE: Hahahaha, hur fel kunde jag ha?! Nicklas och Eddie hänger löst, och Nicklas åker ut. Det tycker vi inte om! Lycka till i fortsättningen Nicklas, jag köper gärna ett album! ;)

Kommentarer
Postat av: linnea

Hejsan,

vad tycker du om de nya sammetslegginsen ?

Är det snyggt eller inte :)? kram ♥

2009-10-24 @ 20:31:22
URL: http://linneaachristensson.blogg.se/

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0