Glad, men jävligt förbannad...

Iiiiii, jag är så glad!!!
Mitt arr är klart till musikalen!! Det är så gött!! :D :D
Skrev klart det idag under musikalen, och jag är nöjd, hoppas bara maestro himself tycker om det med, haha.

Sen har jag varit jävligt förbannad idag, shit..
Vår kära kommun, eller stryk kära, har lyckats slarva bort 10 miljoner kronor, från skolorna om jag inte fattat det helt fel. Så nu diskuteras det om hur man ska spara in pengar och vad som kan bantas bort och ändras om för att man ska kunna spara in dessa 10 miljoner igen..
Detta kommer drabba alla ungdomar i kommunen något enormt, i alla fall alla de som fortfarande går i skolan! Jag kommer personligen inte att drabbas eftersom jag tar studenten i vår och innan dess hinner de inte ändra på så mycket, hoppas jag..
Men några förslag på just den skolan jag går på är:
* Slå ihop klasserna under kärnämneslektionerna. Klasser med 60-70 pers ska undervisas i aulan med en ensam lärare..
* Ta bort allt kul -> musikal, vårblandning, lucia, UF, specialidrotter
* Studentavslutningen -> ändras om till enkel ceremoni för endast elever, istället för dagens ceremoni då anhöriga får komma och titta på, samt ta bort stipendieutdelningen
* Minska antalet inriktningar på programmen -> nån estetinriktning lär ligga jävligt risigt till, det vore tråkigt om det försvann någon..
* Ta bort vissa program -> detta kan jag nog hålla med om lite, några program där det är väldigt få elever skulle kunna tas bort, men jag vill veta vilka program de syftar på först innan jag vill säga att jag håller med helt..

Stör mig lite på kommunen, varför ska ungdomarna behöva lida för något politikerna misslyckats med? Det är trist, jävligt trist!
Jag vet med stor säkerhet att kommunen kommer förlora något enormt på detta om de får igenom sina förslag. Elever kommer svika kommunen och börja på annan ort, andra elever kommer inte flytta hit tack vare t.ex. specialidrotten, och sen kommer både elever och övriga invånare i kommunen bli lidande om man tar bort den offentliga verksamheten utåt (då syftar jag på vårblandning, musikal, lucia osv..). Det är projekt som lockar publik, och som brukar vara väldigt uppskattat!
Jag är iår ordförande i kör- och orkesterstyrelsen på skolan, och jag tycker det vore väldigt trist om allt sånt skulle tas bort. Det skulle innebära att man tar bort elevers intressen, för många tycker det är roligt att sjunga i kör och vara med i orkestern, och om man tar bort allt detta innebär det att det inte finns något skäl till att ha kör och orkester.. Det vore trist om det försvann! Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig längre, jag känner mig bara besviken och sur..

Imorgon ska jag förhoppningsvis få se hela förslaget om skolbudgeten, en kompis till mig hade fått den mailad till sig. Måste leta reda på honom i skolan imorgon så han kan skriva ut den åt mig..

Uppdatering om detta kommer nog, måste få skriva av mig lite om hur det går tror jag..

Kommentarer
Postat av: Madde

mamma sa ngt bra, UT kanske skriver så bara för att sätta press på kommunen och för att skapa uppståndelse och massa kritik :) så skulle det ju kunna vara!

2009-01-29 @ 16:22:48
URL: http://constancem.blogg.se/
Postat av: Andreas

kul :)



Ha det så bra!

2009-01-29 @ 19:08:38
URL: http://andreasarzen.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: tack så mycket :) men ny byter jag adress, så följ med mig; http://malinsofiacalmebring.blogg.se/

2009-01-30 @ 10:06:56
URL: http://bloggdesignbymalin.blogg.se/

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0