Smile!!

Var inne på min underbara vän Emelies blogg innan, och hon hade skrivit om leenden. Att hon försöker göra lite skillnad i världen genom att le. Och det är underbart med människor som ler, jag blir så glad av dem!
Jag försöker att le så mycket som möjligt, för då mår man bättre. Testa själva, sitt och ansträng ansiktet lite genom att se sur ut, eller bara avslappnad, eller möjligtvis koncentrerad. Sen ler du, ett stort leende! Visst känns det mycket bättre?! :)

Och tänk dig att se en människa på stan, en främling som går och ler. Visst blir man lite nyfiken, och glad? Och tänk om personen skulle le mot dig! Man känner direkt att man är någon, att man syns! Och det kan vara så att du gått runt i din lilla dimma, och tappat all energi för stunden, för att man inte känner sig sedd exempelvis. Och så kommer någon och ler mot dig, man spricker plötsligt upp lite, dimman börjar skingra sig.
Åå, jag älskar leenden!!!

Titta på den här videon, och du kommer le tillslut. Mysig låt, och en leende video!

Smile, even though your heart is aching
You'll get by if you smile through your fear and sorrow
Light up your face with a smile
Smile, what's the use of crying?
You see that life is still worthwhile
If you just SMILE

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0