Idol-finalen 2009

Två klart värdiga finalister stod på scenen då Idol 2009 skulle avslutas.
Erik Grönwall och Calle Kristiansson!

Calle fick inleda finalen, och gjorde det med bravur. Låten Rock and Roll, som i original framförs av Led Zeppelin, passade honom perfekt! En underbar final var inledd.

Erik fortsatte sedan med Europes The final countdown var inte ett lika bra val, men han gjorde den bra. Saknade dock den riktiga Erik-glöden..

Första omgången valde Idolerna sina låtar själva, vinst för min del blev Calle.

Nästa omgång var publikens favorit i repris!

Calles låt blev naturligtvis With a little help from my friends, återigen ett mycket bra framförande av Calle. Duktiga pojke! Han har vuxit i mina ögon, även om jag redan från början tyckte om honom!

Till Erik hade publiken valt, självklart val enligt mig, The show must go on. Och här glänste Erik enormt, det här Erik på topp!

Denna omgången vann, Erik! 1-1 alltså!

Sista omgången, finallåten Higher. En fruktansvärt bra låt för övrigt, men vad annars när Andreas Carlsson ligger bakom? Sjukt häftig människa det där!

Calle mot Erik, vem skulle vinna? Efter varsin vinst i de tidigare omgångarna var spänningen på topp när finallåten skulle framföras. Calle inleder bra, men med aningen dåligt uttal. Erik fortsätter, även han bra. Ingenting känns självklart. När det var dags för resultat hade jag ingen aning om vem som skulle vinna, men det kändes som att det var Erik.

Och Erik blev det! Bägge två var grymma, förtjänade att vinna, men Erik vann svenska folkets hjärtan. Nu ser jag fram emot hans skiva, vi får se om han håller samma klass på skiva som live. Jag tvivlar, men det ska bli intressant att se!

Måste även kommentera Eriks flickväns entré på scenen. Vad gjorde hon där? Hon borde stannat kvar med Eriks föräldrar nere i publiken. Nej, det här var Eriks stund. Låt honom vara! Varken hon eller hans pappa borde kommit upp. Det var sista gången han fick glänsa på Idol-scenen, denna gången som vinnare!

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0