Måndagen den 25 maj 1998

I onsdags åkte vi till Liseberg. Då åkte mamma och pappa heng-over. Jag åkte sagoslottet, Cirkusekpressen själv och Linnéa åkte med mej. det var roligt, vi åkte farfarsbilar och småralybilar. Vi tita i kaninernas hus. en kanin låg och sov. vi kramade vi den andra kaninen. den hete Kannina. Sen åkte vi hem. I torsdags åkte vi till Apelvikens familjecamping. Vi klätrade i berg. vi fikade i bergen. sen jick pappa hem och tittade på formel 1. Vi hittade en flicka som hete Jennie. hon var snäll. hon hade en lillebror som hette Johan. Hon bode i Göteborg. vi lekte körajöma och på rymmen. Det var roligt. Sen åkte vi hem. Vi hade myket att jöra hema. sen sov vi sen nu är jag här. Slut titut.

Jag var tydligen en skrivbegåvning redan när jag var liten, haha. Här var jag inte ens åtta år när jag skrev detta, jösses. Jag tror att min skrivkunskap har ökat lite sedan dess, det är ju över 10 år sedan. Hallå, är jag ens så gammal?! När blev jag det?!
Hittade min gamla dagbok de tvingade oss att skriva i skolan. Den var ganska intressant att läsa, haha.

Några veckor innan jag hade skrivit detta hade jag skrivit såhär:
"vi var på kämpalek i Lerdala. Det var roligt. Vi lärde oss att jöra up äld. Vi fick 70 poäng. Det var långnt til Lerdala. Vi såg tranor på vägen dit. Tranor är fina."
Lärarens kommentar: "Så bra att ni lärde er att göra upp eld. Hur gör man?"
Och mitt underbara, jättesmart svar (eller inte) var: "Huger ved."
Jag tror minst sagt att jag har lite högre iq nu också, haha.

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0