Dikter från -03

Håller på att röja och rensa i mitt rum, därav alla "återblickar" eller vad man ska kalla det. Här följer lite dikter jag skrev 2003, tror jag!

Havet är blått
Rosen är röd
Skjortan är vit
Min klänning är grön
Livet är så skönt,
bara du är i närheten
och Du är ju så underbar



Tänk att få sitta på ett berg
någonstans och bara glömma
Sitta där i evigheter och drömma
Det du vill glömma, det glömmer du.
Det du drömmer kommer hända
Tur att det inte finns ett sånt berg!



Livet är underbart, men det är också kort.
Lev livet nu, men tänk på allt du gör.
Jag vill inte att du dör.
Jag vill inte se dig lida.
Jag vill inte se dig skadad, det skulle jag aldrig klara.
För jag älskar dig så innerligt, och vill inte se dig gråta.
Så snälla, var rädd om dig själv,
var inte ledsen. Du har ju mig...



Jag älskar...
...ordet som du sa.
...bara dig.
...din underbara röst.
...allt du gör.
...leendet du ler.
...när mina ögon möter dina.
...allt som har med dig att göra.
...bara dig.



Om jag ändå kunde glömma dig,
eller glömma det du gjort.
Då vore allt så lätt.
Antingen skulle jag älska dig som förr,
eller så skulle jag glömma dig och aldrig mer minnas dig.



Även om du dör, möts vi igen.
Även om jag dör, möts vi ändå.
Den som dör finns med i varje vind,
den som rör din kind.
Tänk på det och allt blir lätt.
Den som dör finns i ditt hjärta,
i evigheternas evighet.
En dag dör du, men då ses ni igen!



Jösses, lite skillnad mot mina tankar nu, hmm. Undrar vem jag tänkte på när jag skrev dessa!!

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0