Allsång och nattliga samtal

Igår var det dags att dra sig upp i sängen efter att ha haft kompisar här tills klockan 3 i lördags natt. Jag fick närapå köra ut dem ur huset, och sen däckade jag ganska snabbt i sängen. Sen upp hyfsat tidigt för att städa hela huset (eller i alla fall de rum jag stökat runt i medan familjen varit nere i Björkäng) och sen laga lite mat och vänta på att mor, far och syster skulle komma hem. Sen iväg in till Ulricehamn för att gå på allsång, vilket var mycket trevligt! Träffade massa vänner som jag pratade med både före, under och speciellt efter föreställningen, eller vad man ska kalla det.

Satt med en hög av min släkt under allsången, och sjöng ut för fullt på allsångerna! Var länge sen jag sjöng på det sättet, det var riktigt skönt :)
Sen när artisterna stod på scenen så lyssnade jag väldigt noga på texterna, och jag vet inte riktigt vad som hände, men massa tankar satte igång och jag mådde ganska dåligt i slutet.. Men sen fick jag återse min lilla underbara Kristin och fick långa härliga kramar som piggade upp mig till en början! Sen fortsattes det pratas med Kristin, Matilda, Ellinor, Madde, VIktor, Frans, Helge, Bengan, Linus, Krista, Linda! Har säkert glömt någon, ber om ursäkt för detta i såna fall.
Pratade mest med Kristin på plats nere vid bryggan, men ännu mer med Madde här hemma sen. Vi satt ute i bilen och pratade en bra stund, vilket var väldigt skönt. 

Kom in och somnade efter några timmars tänkande och vaknade med migrän i morses, eller något i stil med migrän i alla fall. Var på väg att spy, var svimfärdig och klarade inte ta mig till jobbet. Smsade chefen och somnade sedan om igen. Sov i 6 timmar till, och har sedan dess tagit det väldigt lugnt. Försökt komma på hur jag ska klara röja ur mitt rum, ska försöka få tag i lite bananlådor tror jag för att rensa bort saker som inte behövs nu, men som jag vill spara och ställa upp dem på vinden. Ska slänga massa skit med, och sen försöka organisera och möblera om. Vill gärna måla om med, och bor jag kvar hemma i höst tror jag att jag ska försöka göra det. Vitt, eller grönt eller något. Helst ska det passa min fondvägg, den vill jag nog spara!

Har i alla fall suttit och pratat med Emelie en bra stund nu, det var roligt! Älskar när någon tar kontakt med mig, det händer inte alltför ofta tyvärr, men när någon gör det blir jag väldigt glad och kan prata i timmar om det är rätt person! Men vi blev bägge trötta, så hon gick för att sova, medan jag började skriva det här inlägget.

Jag har kommit på att jag alltid skriver väldigt långt när jag vill berätta om min dag, men skitsamma. Jag tror att jag främst vill ha denna bloggen för att skriva av mig innan jag ska sova. Det var i alla fall vad jag kom fram till innan. Så det ska bli mitt nya mål. Jag ska försöka skriva av mig här varje kväll, det lär ju gå som det går..

Nu ska jag sova i alla fall! Ska försöka skriva lite mer intressanta inlägg imorgon innan det långa kommer på kvällen, haha.

Nattinatt i alla fall!

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0