Skolan i mitt rum

Satt nyss och kollade mig runt omkring i mitt rum. Kollade på alla saker jag har (och jag har mycket saker!) och kom fram till att en hel del av det som ligger synligt just nu är skolarbete på något sätt. Vi har projektarbetespapper, och böcker och jag vet inte allt.. Det är mycket papper och sånt i alla fall.
I nästa stund, när jag slutade titta så insåg jag att det inte kommer se ut så om några veckor. Då ska allt det vara borta, inga mer skolböcker, inget behov av att ha massa papper liggandes framme och absolut inget behov av att bära kollegieblock fram och tillbaka var eviga dag.. Det känns både grymt skönt, men samtidigt väldigt konstigt.. Det har varit en verklighet i 10 år att man ska ha sin skolväska och sina skolböcker med sig till och från skolan varje dag, och så nu helt plötsligt så är det slut?

Jag vill inte ta studenten, jag kommer sakna skolmiljön så nedrans mycket. Jag kommer sakna alla vänner, och jag kommer sakna min tunga väska.. Jag kommer sakna mina vänner, jag vet att jag redan skrivit det, men jag vill skriva det igen. Ett flertal av de jag kommit nära under de senaste åren ska flytta, iväg, bort, försvinna.. Och dem kommer jag sakna något otroligt! Det finns speciellt några stycken jag tänker på, men vilka det är orkar jag inte skriva ut. De vet vem de är!

Usch, nu blev jag sådär tragisk igen i mina tankar.. Måste sluta med det, nu! Ska försöka göra något annat en stund för att avleda dem och sen sova. Har Occapella imorgon, det ska bli kul! :)

Kommentarer
Postat av: Leia

Så bra =)

Det är samma här.

Kram

2009-04-17 @ 23:32:42
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Elina

Fin blogg du har!

kolla gärna in min och lämna gärna en kommentar! Hare bäst, kram:)

2009-04-18 @ 00:34:11
URL: http://theelina.blogg.se/
Postat av: Hälsogudinnan

Hej!



I min blogg skriver jag om hälsa, välmående, skönhet, nyttig kost och träning, jag granskar innehållet i smink och hudvårdsprodukter och tipsar om produkter som är bra för huden. Det jag vill med bloggen är att inspirera och motivera andra människor till ett hälsosammare liv! Kika gärna in och se om du tycker att min blogg är bra! /Hälsogudinnan

2009-04-18 @ 10:16:58
URL: http://halsogudinnan.blogg.se/
Postat av: Heyli

huvudsaken då att de vart lite bättre så du inte gjort den i onödan ;)



förstår att de känns jobbigt att sluta skolan, jag kände likadant, tryggheten försvinner liksom.. men för mig har livet bara blivit bättre efter skolan, så hoppas det blir det för dig med!

2009-04-18 @ 17:18:08
URL: http://heyli.blogg.se/

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0