Aladdin med asmycket musik

Det började inte så bra, resan in till Ulricehamn alltså. Jag var lite orolig för att min bil inte skulle starta, men det gjorde den utan protest! Åkte sedan till Elin för att hämta henne, var lite osäker på vilket hus det var när jag kom fram, så jag stannade mitt på vägen och skickade ett sms att jag trodde jag stod utanför hennes hus, stängde sedan av bilen och började skrapa rutan på insidan eftersom jag inte hade fått bort tillräckligt när jag var hemma. Elin kommer ut, och då ska jag starta bilen igen. Och det händer ingenting, bilen reagerar knappt när jag vrider på nyckeln. Batteriet är urladdat, yippie.. Såhär i efterhand funderar jag på varför jag stängde av bilen, men jag antar att det var för att spara lite bensin.

Elin springer in och hämtar sin mammas pojkvän som kommer ut och kommer fram till att vi ska bogsera upp bilen på gården och sedan ta en annan bil in för att hinna i tid. Bogserar upp bilen, med en smått hysterisk jag som sitter i min bil eftersom ratten låser sig precis då Håkan börjar köra iväg med sin bil. Men kunde vrida på nyckeln i precis rätt tid! Fick upp bilen på gården, bytte snabbt bil och åkte iväg mot stan. Och shit vilken tur att vi hann!

Även om jag och Elin kom sist så fick vi platser längst fram, haha. Flyt eller? Blev perfekta platser, kändes som att vi närapå var ensamma i salen! Teatern började med att berättaren sålde en saga till en kille som kom förbi på gatan. För 100 kr kastades Hans in i sagan och sen var det igång, Aladdin med asmycket musik! Mina favoriter blev lätt Anden i lampan som spelades av Carl Sandin. Det var en fruktansvärt kul roll, och han gjorde den grymt bra. Jag skrattade så jag grät första scenen han var inne, underbart. Sen var Sofie Gunnarssons roll som Storvisiren kul! Det första med denna roll var under Sultanens sång, där Storvisiren körade. En sur och avundsjuk Storvisir stod bakom Sultanen, och Sofies minspel var oslagbart, haha.
Ska gå och lägga mig nu eftersom jag ska upp och jobba imorgon, så ska sammanfatta det hela väldigt snabbt nu känner jag. Är lite trött!
Det var fruktansvärt bra! Roligt, skrattade mer än på länge! Riktigt bra manus, bra skådespelare och underbar musik. Stort plus till Sebastian Ring som skrivit manus och musik och regisserat alltihopa och även till Daniel Fält som är grym på piano, helt sjukt. Hade det funnits något sådant här sisådär varje helg att gå och roa sig med, då hade inte jag varit sen med att köpa biljetter kan jag lova. Riktigt härligt!! Ge mig mer, gärna nu! :)

Måste tillägga att alla var fruktansvärt bra. Fastnade dock för de två nämnda personerna ovan av någon anledning, antagligen för att jag skrattade som mest åt dem. Men alla var sjukt duktiga, log genom hela föreställningen. Ååh, ge mig mer. Ge mig en dvd ;)

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0