Veckans hiss, och diss!

Jaja, okej. Jag kanske har blivit lite skadad på jobbet ändå. Går och lyssnar på radio dagarna i ända, och det är mycket inspiration därifrån, på ett eller annat sätt..

Veckans hiss
Du möter en människa, du kan redan känna personen eller träffa den för första gången, men du märker direkt att personen är positiv! Det smittar av sig och gör att man själv börjar bli mer och mer positiv, i alla fall för en dag eller två. (Eller timmar kanske, beror helt på!).
Eller känner du dig lite negativ, lite nere och vet inte vad du ska ta dig åt? Och så pratar du med någon och den vänder direkt det som du pratar om till något positivt. Och ta-da, det känns genast aningen, eller kansek mycket (!) bättre! :)
Jag vill hissa positiva människor som sprider med sig av positivitet så att även jag blir positiv!

Veckans diss
Det regnar, och det regnar. Det är mörkt när man går hemifrån på morgonen, och mörkt när man kommer hem. Jag avskyr detta tråkiga, dystra väder! Vem har kommit fram till att vi ska vrida tillbaka klockan en timma så det blir ljusare på morgonen? Vem är vaken på morgonen? Och vem kan utnyttja vår extra soltimma? Eller ja, soltimma kan man väl inte kalla det egentligen..
Veckans diss är: Vintertiden!
Jag tycker vi kör på dubbel omvänd sommartid (googla så vet ni vad det innebär). Det skulle jag trivas med MYCKET bättre!

Kommentarer
Postat av: Michaela - Foto & Bloggdesign

Hejsan!

Jag har haft en liten bloggpaus ett par dagar så jag minns inte riktigt vad vi prata om, förlåt för det. Men det har vart så mycket under pausen så jag är helt virrig i huvudet.



Men hur är det med dig?

Allt bra hoppas jag :)

Kram!

2009-11-25 @ 22:36:40
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0