NEW MOON, finally!

Igår var det äntligen dags för midnattsvisningen av New Moon! Jag och Krista tog ett stopp på ICA i Ulricehamn och köpte lite Polly, choklad och naturgodis, samt dricka och energidryck, på vägen till Jönköping.
Väl framme irrade vi runt lite i Jönköping för att hitta till resecentrum där vi planerade att parkera. Efter ett samtal till pappa så hittade vi fram, och hittade sen bion utan problem!

In och hämta ut biljetterna, och sen vidare ut på stan för att hitta någonstans att äta. Blev Chili Thai, och vi åt grillspett med jordnötssås. Mycket gott! Det gick väldigt fort att äta dock, för vi hade misslyckats lite i vår planering, haha.

In på bion och där var det hur mycket folk som helst! I kö för att gå upp till salongen, för att köpa popcorn och till toaletten. Krista ställde sig i popcornkön och jag besökte toaletten. Det tog tid att få popcorn, men vi hann upp till filmen, som inte kom igång förrän 21.15. Först utlottning och lite information, sen började äntligen filmen. Först Twilight, som varken jag eller Krista hade sett på bio tidigare. Den var aningen annorlunda på bio och på tv hemma kan vi meddela! Man såg mycket mer detaljer som man inte sett tidigare, vilket var väldigt roligt!!

Efter att Twilight var slut var det en paus på 15 minuter, som blev lite mer än 15 minuter när jag tänker efter. Vi passade på att sträcka på oss, Krista som hade druckit en hel del cola (haha!) sprang på toa och jag öppnade min energidryck för att försöka piggna till lite. När filmen började så var klockan runt 23.35, och hade varit vaken sen kl 6, så vågade inte chansa på att jag skulle klara att hålla mig vaken (men det klarade jag utan problem!).

I nästa inlägg, som kommer lite senare i eftermiddag ska jag recensera filmen tänkte jag!

Hej så länge!

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0