Love and other disasters

Sitter och har en diskussion med Viktor just nu, min underbara "lillebror", haha.
Vi pratar just nu om personer som förändras då de blir tillsammans med någon, och vi har kommit fram till en sak än så länge, som jag bara kände att jag ville ha med här.

Viktor skrev att han störde sig på folk som förändrades p.g.a. denna nya pojk/flickvännen, och då ställde jag den här frågan:
Vilken personlighet är den äkta då? Den som de alltid har varit, eller den som de helt plötsligt blir i den nya pojk/flickvännens närvaro? Och kan ett förhållande verkligen vara äkta om de inte är sig själva? Eller är förhållandet äkta medan de aldrig har varit sig själva innan?

Det tåls att tänkas på!

Jag har i alla fall lovat mig själv att verkligen försöka att vara mig i alla lägen, hela tiden. Så länge jag vet att det inte kommer skada någon på vägen, för skada människor, det tycker jag inte heller om!
Dock vet jag att jag gör det ibland, men det är aldrig meningen..

Någon jag alltid är mig själv med är min söta älskade vän Alexandra! Här kommer en bild på oss ifrån nyår! Älskar dig vännen!! <3
Att jag råkar vara med på bilden med kan vi ju ignorera, haha

Kommentarer
Postat av: Madde

Båda kan vara äkta. Man beter sig annorlunda i olika situationer och med olika människor, det betyder inte att ett av de beteenden är äkta och resten falska. Allihop kan höra till personligheten, alla är ju inte på ett sätt hela tiden. Man har en roll i olika sammanhang och i olika grupper, i en umgängeskrets är man den tysta, i en annan är man den konstiga, den skvallriga, pratglada, blyga osv. Man visar olika sidor med olika personer.

Så tror jag iallafall :)

2009-04-10 @ 11:57:36
URL: http://constancem.blogg.se/
Postat av: Madde

Båda kan vara äkta. Man beter sig på olika sätt i olika situationer och med olika människor, det betyder inte att ett beteende är äkta och resten falska. Man har roller beroende på sammanhang och grupper. I en umgängeskrets är man den tysta, i nästa den konstiga, skvallriga, pratglada, blyga osv. Utan att för den skull ha olika personligheter. Man visar bara upp olika sidor för olika personer, vilket är helt normalt. Visst beter man sig inte lika i alla situationer, det vore istället underligt.

Så tycker jag iallafall.

2009-04-10 @ 12:03:26
URL: http://constancem.blogg.se/
Postat av: Madde

oj..nu blev det två. jag som trodde den ena försvann..

2009-04-10 @ 12:04:06

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0