Maktlöshet

Efter ytterligare några timmar i ovisshet för David Birgerssons familj nere i Veddige och Varberg så har jag fått lite nya funderingar i huvudet, som kom upp när jag sökte ytterligare information om hur sökandet har gått.

Hur maktlösa är inte vi människor egentligen? Det finns INGEN människa som har tillräckligt mycket makt så de kan förutse det oundvikliga och mildra det, eller lista ut vart människor befinner sig eller hur världen ser ut om 10 år. Vi är så maktlösa och jag avskyr det! För er som känner mig så vet ni nog att jag gillar att ha koll på saker och ting, viktiga saker skrivs flitigt ner i almanacka eller mobil och jag älskar att planera och organisera. Så det här är inget för mig, att inte kunna göra någonting. Att bara kunna sitta, tänka och hoppas! Jag måste kunna hjälpa till på något sätt, annars känner jag mig otillräcklig och överflödig.

Så, polis kanske vore min grej? Jag vill dock inte vara på polis på gatan, utan sitta inne och läsa papper och försöka lösa problem?! Gå igenom tips och försöka sammanställa saker och ting? Jag tror minsann att jag får läsa på detta lite! Måste jag gå den "riktiga" polisutbildningen är det kört, för jag klarar aldrig intagningsprovet, men om man kan gå "bakvägen" eftersom det kanske inte är polis jag vill bli riktigt?

Tåls att kluras på! Och googlas naturligtvis^^
Imorgon blir det dock skiduthyrare som yrke, dock arbetar jag bara i 4 timmar. Inte helt fel! Sen ska jag hem och vila, eller nej, städa. På tal om det kom jag precis på att jag borde gå ut och sätta på värmen i min bil!

Huj, två långa inlägg idag. Det är inte illa!

Nu ska jag dra mig mot sängen i alla fall. Nattinatt! Uppdatering med fler tankar kommer mycket troligt imorgon.

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0