Rotarykonsert och tankar

Idag var det dags för Rotarykonsert, jag var taggad som attan igår, inte lika taggad idag. Men kul var det, och vi gjorde skitbra ifrån oss!
Dock tyckte jag inte jättemycket om programmet i sig, vissa framträdanden var super, medan andra kanske man kunde ha skippat. Jag nämner inte vilka jag tyckte om och inte, men mer variation hade jag önskat. För även om det var variation, så var det ändå lite samma tema över de flesta låtar. Det var lugnt, och det var vackert. Jag, som är planera-konsert-nörd i huvudet saknade fler av de där extra låtarna som förhöjer stämningen, och får igång publiken.
Sen att det var typ tråkigaste publiken någonsin gjorde inte saken bättre. Nästa gång det blir konsert, låt Occapella ha en kurs för hur man beter sig! Vi var med på alla "cylindrar" eller vad man ska kalla det. Vi tjoade, tjimade, skrek, applåderade och höll på när det passade, övrig publik (med undantag för övriga artister då och några få i publiken) satt mest tysta, och när konserten var slut reste de sig bara upp och gick, efter en kort applåd. TRÅKIGT!

Men Occapella, tjenare vad bra vi var! vi ägde scenen, gjorde ett bra framträdande och hade grymt kul. Jag ångrar då inte mitt byte av kör, jag trivs bättre och bättre för varje gång! Och jag längtar redan till oktober, det var länge sedan jag gjorde ett helt framträdande med en kör, med många låtar alltså, haha.

Så till tankarna. Det snurrar massa tankar i mitt huvud, och jag vet inte hur jag ska få bort dem. Känner bara för att prata ut med vissa människor, men jag vet inte vad jag ska säga, hur jag ska säga det och gah. Jag orkar inte, släpp tankarna Elin! NU!


Tror det är dags att sova för min del, imorgon ska jag börja på mitt "nya" jobb som jag ska ha i några veckor. Ska jobba deltid på Bogesunds väveri, ensam på provavdelningen. Har aldrig varit ensam där innan, men det kommer nog gå fint. Musik i öronen, eller eventuellt radio i fönstret. Sy, klistra, klippa, göra hål, spika, skicka. Det blir intressant!
Sen Jönköping på kvällen, ska göra första labben på kursen där med mina labbkompisar. Det blir också intressant, vet inte ens vad vi ska göra, haha.

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0