Leka med böter

Idag har jag verkligen utmanat ödet, och lekt med lapp-Lisa. Först så började det med att jag parkerade i en ruta där jag fick stå i 2 timmar. Jag skulle stå där hela natten, så lite mer än 2 timmar. Jag drömde mardröm ett antal gånger att jag hade parkeringsböter på bilen när jag kom ut på morgonen, så det första jag gjorde när jag vaknade var att titta ut genom fönstret på bilen, ingen lapp där! YES!
Sen åkte jag till skolan och parkerade, hade dock problem med att hitta parkeringsplats först. Ringde till Sofie och rådgjorde, parkerade sedan vid Polisen. Men där fick man bara stå i 4 timmar, jag skulle vara kvar 5, minst. Så då tänkte jag att jag skulle flytta bilen när vi hade varit och ätit, tror ni jag kom ihåg det? Nope!
Nästan 2 timmar efter att parkeringstiden hade gått ut så kom jag på att jag glömt flytta bilen, skyndade mig därför ut till den och, tada. Ingen lapp där heller!

Ibland har man turen på sin sida, när det gäller att slippa böter i alla fall! :)

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0