Fame

Här kommer ett betyg från gårdagens biofilm!

Fame är en film baserad på filmen med samma namn från 1980.
Filmen börjar med att vi är med på audition till New York Academy of Performing Arts. Vi får träffa ett antal personer, ibland dessa hittar vi bl.a. Jenny, Denice, Alice, Marco, Victor, Malik, Joy och Kevin. Dessa får vi sedan följa under deras 4 år på skolan.

Filmen flyger fram i ett fasligt tempo. Ett år på skolan tar väl lite drygt 20-30 minuter, sedan är vi vidare på nästa år, vilket känns lite frustrerande. Man får inte mycket detaljer, men man får ändå veta det viktigaste självklart.

Skådespelarna kanske inte kan höjas till skyarna, men de gör ett bra jobb. Det känns trovärdigt, nästan alltid i alla fall, och jag blir närapå förälskad i en av skådespelarna. Dels för hans sångröst, och för att han känns så avslappnad och naturlig i sin roll! Det är Marco jag syftar på, som spelas av Asher Book.

Jag tycker att filmen är riktigt bra, man blir glad av den, man sitter och diggar till musiken som är rysligt bra, och i alla fall jag gillar de olika karaktärerna väldigt mycket!
Det enda som gör att betyget dras ner en aning är tempot, jag hade velat se mer, veta mer detaljer och se deras utveckling på ett annat sätt. Så för min del hade det inte gjort nånting om de hade delat upp det på flera filmer, ett år för varje film. Men sen är ju jag en tv-serienörd som är van vid att få mycket detaljer och vänta på en fortsättning!

Titta på filmen i alla fall, det är den värd. Tack vare musiken, och de duktiga skådespelarna!

Mitt betyg blir 4/5.


Kommentarer
Postat av: S t y l i s s i m o -> Essi

Vi tänkte se den här filmen med kollegorna på jobbet men jag var lite tveksam, men kanske bör ge den en chans ändå =)

2009-10-11 @ 21:39:36
URL: http://stylissimo.blogg.se/

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0