Bara inte du - Katarina von Bredow

Boken Bara inte du skriven av Katarina von Bredow släpptes för lite drygt 1½ månad sedan, och eftersom Katarina är en av mina favoritförfattare blev jag överlycklig när jag såg boken i bokaffären inne i Uhamn. Köpte den direkt, men sen har det blivit liggande. Och nu var det dags att läsa den!

Boken handlar om Emma, en 20-årig tjej som precis har flyttat hemifrån, in i en egen lägenhet. Det börjar med att hon har inflyttningsfest, och man får träffa hennes kompisar, däribland Ellinor, Markus och Adrian. Markus är Emmas bästa vän, och de har kännt varandra sen de var små. Ellinor är Emmas bästa vänninna, men hon når inte upp på Markus nivå. Adrian är Ellinors kille, och varför jag nämner honom förstår du om du läser boken! Vilket du verkligen borde göra!!!

I boken får vi sedan följa Emmas liv de närmaste veckorna. Vi får även träffa hennes föräldrar, och hennes lillebror Edwin som råkar i trubbel. Markus börjar med något som kan sluta väldigt illa, och Emma själv, hon ställer till problem för sig själv när hon inleder en farlig resa, som kan skada henne, och framförallt andra som hon verkligen bryr sig om..

Katarina har ännu en gång lyckats fånga en härlig historia, och med sitt magiska språk som finns i alla hennes böcker så är jag fast direkt. Sträckläsning, det var inte kul att lägga ner boken för att springa och fylla på tekoppen, så det struntade jag i tillslut, haha. Men en grymt bra bok! Jag hinner både bli avundsjuk, arg, besviken och beundrad av Emma, på endast drygt 200 sidor (om jag inte minns helt fel!), och det är inte illa för att vara jag!

Så mitt tips idag är, läs denna boken! Katarinas böcker passar inte bara ungdomar, jag tror även att ni lite äldre skulle tycka om hennes böcker. Denna kommer nog faktiskt på 2a plats bland hennes böcker, först ligger "Hur kär får man bli?". Läs den med, eller bara den. Läs någon av hennes böcker i alla fall! :)




Katarinas böcker:
  • Syskonkärlek
  • Knappt lovlig
  • Som om ingenting
  • Hur kär får man bli?
  • Expert på att rodna
  • Räcker det om jag älskar dig?
  • Som jag vill vara
  • Bara inte du
Katarinas böcker har det där magiska språket, och handlar om omöjlig eller svår kärlek. Historierna känns ärliga, äkta och inspirerande på olika sätt. Läs, läs, läs!!

Kommentarer
Postat av: TheHelena

Sv: Ja sånt är också så förbannat irriterande!

Blö på det.

2009-11-06 @ 08:45:15
URL: http://thehelena.blogg.se/
Postat av: Michaela { Foto & Webbdesign

sv;

Tusen tack för att du tog dig tid och läsa inlägget om svininfluensan och att du svarade på frågorna och sånt, det uppskattar jag verkligen! Det känns lite lugnare att få höra så många olika saker :)



Haft en bra dag hittills?

2009-11-06 @ 13:53:10
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0