Studentveckan - måndag

Så, nu ska jag försöka få ihop lite inlägg om förra veckan. Vi börjar med måndagen, som egentligen skulle vara en ganska så händelselös dag.

Åkte till skolan för att äta lite, träffa Alex, tömma skåp och kika lite på kalsongracet. Sen skulle jag och Alex ner och köpa lite smink m.m. som saknades inför veckan, och på vägen ner blir vi naturligtvis påkörda och sen smiter bilen iväg..
Såhär skrev jag på min bilddagbok om denna händelse:

"Japp, då var man en upplevelse rikare.. 
Jag och Alexandra åkte ner från skolan mot vår kära gågata för att köpa det sista till imorgon, och när vi kommer på Höjdgatan ner mot Stenbock kommer en mötandes bil i hög hastighet, troligtvis för fort, och jag svänger undan mot kanten och slänger mig på bromsen. Den andra bilen svänger också undan, och bromsar lite, men bakvagnen tar rakt i min vänstra bakdörr. En nedrans smäll och två chockade tjejer, och en bil som kör vidare uppåt stan i en fortsatt hög hastighet blev resultatet.

Vi fick i alla fall bevis på att det finns omtänksamma människor på Höjdgatan, för nedrans var fort det var människor ute och kollade hur det var med mig och Alexandra och ringde polisen och hämtade vatten, satte upp varningstriangel och jag vet inte allt.

Vi listade dock ut vem som hade kört den andra bilen, och lyckades få ner honom till platsen igen precis innan polisen som kom från Borås kom dit. Sen ställde polisen massa frågor, och vi fick visa körkort och blåsa i alkotest. De kollade även skadorna på bilarna och mätte bromssträckan på den andra bilen (tydliga märken på asfalten..) och höll på en stund... Ingen blev skadad förutom bilarna då och det är jag glad över! Hade jag kommit någon sekund senare hade det blivit en frontalkrock och då hade det inte slutat lika lyckligt..

Fina härliga bucklor och härliga repor från bakdörren och bakåt och en helt förstörd fälg.. Så ser min fina lilla bil ut nu! :("

 

Så, då har jag testat på det med, att bli påkörd alltså! Polisen kom som sagt till platsen, och nu väntar vi på att se vad som händer. Ska in med en skadeanmälan till försäkringsbolaget idag med, så får vi se vad som händer där med..

Efter den timman uppe på olycksplatsen så åkte vi vidare ner till stan och köpte vårt smink, gjorde åt lite lagom mycket pengar kände vi bägge två.. Och sen var det dags att åka hem för att förbereda sig inför baldagen!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Sv: jaha okej, jag får väl kolla lite på det där sen, om jag orkar haha x)

2009-06-03 @ 15:39:02
URL: http://theeasyway.blogg.se/
Postat av: Therese [ Tescho ]

Ja du, det kan jag nog inte svara på.. Har inte kommit så långt i min samling. Men det är alltid kul att testa på nytt :)

2009-06-03 @ 22:09:22
URL: http://tescho.se
Postat av: kristina

Ha en underbar helg:)

Och ett härligt sommarlov...



Kram

Kristina

2009-06-12 @ 11:37:46
URL: http://branden.blogg.se/

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0