Lördagen med 12 timmars slit

Idag har jag då inte gjort mycket, eller jo det har jag, men jag har inte direkt  gjort många olika saker eller vad man ska säga. Jag gick och la mig vid halv 2 inatt ungefär, då i totalt mörker eftersom de skulle uppdatera något så de bröt strömmen i alla fall i halva Timmele under några timmar inatt. Tack och lov att de bröt strömmen innan jag somnade så jag märkte det, annars hade jag ställt min nyinköpta väckarklocka, som naturligtvis går på ström, och så hade jag inte kommit upp i morses.

Vidare till imorses då, vid 5.45 ringde väckarklockan, mobilen rättare sagt, och sa åt mig att gå upp. Låg och drog mig till 6.30 dock, sen satte jag fart och röjde runt i huset och gjorde mig redo för att återigen åka till Lidl. Sen bar det av strax efter 7 och vid 7.15 började dagens arbete med att plocka frys tillsammans med Anna. Malin och Sofia jobbade på annat håll i butiken och nedrans vad vi slet de första timmarna där. Vi fick dock ordning på det mesta och sen var det dags att öppna butiken vid 9, efter ett litet morgonmöte med fruktstund, haha. Det var mysigt att jobba med dessa 3 i alla fall, men det var en lååååång dag. Jag jobbade från 7.15-19.30 med 30 minuters rast. Puh, det var kämpigt. Är väldigt trött nu, både p.g.a. brist av sömn inatt och allt slit under dagen, men jag är väldigt nöjd med mig själv i alla fall! Hade 362 kunder i kassan och jobbade på i det högsta tempot hittills med scannade varor/min, 25,22 tror jag jag låg på idag, haha.

Efter att jag hade slutat jobba så åkte jag i alla fall till Ica för att köpa mig lite mat, och jordgubbar. Dessa sitter jag och äter just nu, för att belöna mig själv för att jag varit väldigt duktig idag, hihi. Gott är det, och trött är jag. Så det blir nog att äta upp dem och sen krypa ner i sängen och sova så jag orkar med morgondagen också. Då jobbar jag igen, precis som de senaste 4 dagarna och de kommande 5 dagarna efter det, tjoho.. Money, money, money säger vi då! ;)

Imorgon jobbar jag till 18.30, sen blir det hem och träffa mamma och Linnea som jag inte träffat sen i torsdags! Pappa kommer hem lite tidigare, och åker iväg innan jag kommer hem och är borta resten av veckan. Det blir konstigt att inte ha honom att tjafsa med på kvällarna, menmen, jag tror jag överlever ;)

Skrev det här inlägget igår, men precis när jag skulle publicera det så dog datorn, trodde att inlägget hade försvunnit, men det hade sparats som utkast, tack och lov! Så här kommer det nu istället!

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0