Expressens löp idag..

"EXTRA!! Carola bröt ihop vid köksbordet" (eller nåt liknande)
Va i helvete?! Händer det inte något viktigare runt om i världen? Människor lider, det är inbördeskrig, våldtäkter, kidnappningar, mord osv osv.. Och så väljer de att ha ett löp om Carola, jag fattar inte hur man kan välja något sånt? Hur viktigt är det egentligen?
Skriker inte detta nyhetstorka och Kom och köp mig, jag är snart en skvallertidning väldigt mycket?

Kikade nyss in på Expressens hemsida, för att se varför de valt just denna nyheten. Hittar direkt en annan nyhet som jag personligen tycker är mycket viktigare! Guantanamo ska stängas - Obama undertecknade ordern idag. Jag menar, visst det rör väl kanske inte oss här i Sverige så överdrivet mycket, men det är fortfarande något som är betydligt viktigare än att Carola bryter ihop vid köksbordet.

Bläddar ännu lite längre ner, får världens chock: Rea på bröstförstoringar - inte bara bilindustrin som drabbas av finanskrisen. Klickar in och läser själva artikeln, tydligen är det Danmark man syftar på och där är det många kvinnor som inte har råd att göra bröstförstoringar och för att kunna få fler kunder - och tjäna mer pengar - har det nu börjat ett priskrig! På en klinik kostar förstoringen 29 000 kr danska kronor, för att göra ett kirurgiskt ingrepp för att ändra på din kropp.. Snälla Danmark, och alla andra länder, hjälp istället dessa kvinnor! Med samma pengar skulle man kunna förändra en kvinnas livssyn totalt genom att låta dem prata med rätt personer..
Såhär står det i slutet av artikeln:
"- Bröstförstoringar är ju en lyxvara, och många kvinnor får inte lån till med tanke på hur tiderna är. Generellt har vi till följd av det justerat alla våra priser, säger Dorthe Lehrskrov-Schmidt, chef på Allerød Privathospital, till FRI.dk"
Jag undrar hur många kvinnor som tagit lån för att utföra skönhetsoperationer och sedan hamnat i konkurs eller liknande p.g.a. lånet.. Tyvärr tror jag att svaret är många..

Jahapp, det var kvällens funderingar..

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0