Voddler

Spotifys nya kompis som har börjat tjuvlanseras lite heter Voddler, och är precis som Spotify en chans att få njuta av lite kultur, dock film istället för musik! Jag hoppas på att få tag i en invite så fort programmet släpps så jag kan kolla massa, massa, massa film, OCH tv-serier. Ni som känner mig vet ju att jag är helt galen i tv-serier, så jag tror att detta kommer passa mig perfekt! ;)

Så här står det om Voddler på Bredbandsbolagets hemsida:
Voddler är en helt ny typ av tjänst som erbjuder en hel värld av film hemma i tv:n eller datorn – så mycket du vill, när som helst och utan krångel.

Det handlar om ren filmglädje, inspiration och tillgänglighet, med en gnutta av filmvärldens magi.

Voddler kommer att finnas i tre versioner, en reklamfinansierad version, en med månadsabonnemang där man kan titta hur mycket man vill och en med möjlighet att betala per film. Under hösten 2009 lanseras tjänsten brett.

– Voddler kommer att ge helt nya möjligheter att uppleva film i hemmet. Vi tror att det kommer bli en mycket stor efterfrågan på tjänsten, därför har vi lagt över hundra manår på utvecklingen. Nu är både tiden och tekniken mogen för en lansering. Voddler är motsatsen till fildelningssajternas oinspirerande torrents med filmer av varierad kvalitet. Det här är framtiden, både för användarna och för filmbolagen, säger Mattias Hjelmstedt, medgrundare av Voddler.

– Vi tror att bra lagliga alternativ är lösningen på problemet med olaglig fildelning. Därför är det extremt spännande att vara med från början, kombinationen av våra kräsna kunder med höga krav på bra innehåll och det snabbaste nätet gör Voddler perfekt för oss, säger Georgi Ganev, vd för Bredbandsbolaget.

Voddler har genom en egenutvecklad teknik tagit fram ett video on demand-format där ett obegränsat utbud av filmer och tv-serier kan ses av lika obegränsat antal användare. Det betyder att det finns plats för såväl gamla godingar, blockbusters och independentfilmer, svenska som internationella. Voddler har både instant play, HD-kvalitet och annonsfinansierat material, något som efterfrågats under längre tid. Ett lagligt alternativ till fildelning som dessutom erbjuder ett socialt nätverk och en gedigen filmsajt med all tänkbar information om just film.

Voddler grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Över 100 manår och 13 miljoner amerikanska dollar har investerats i utvecklingen av tjänsten.

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0