Harry Potter och halvblodsprinsen

Var som sagt på bio i måndags tillsammans med Krista, syster min och hennes kompis satt i biosalongen bredvid och kollade på en annan film, haha.
Jag och Krista kollade i alla fall på Harry Potter och halvblodsprinsen (som ni kanske förstod utav rubriken). Jag och Krista har bägge två läst Harry Potter-böckerna och sett de 5 tidigare filmerna, och var lite nyfikna på hur denna filmen skulle vara.

Jag kan säga att vi inte var besvikna när vi gick därifrån. Det var en bra film, om man slutar leta efter fel och slutar jämföra den med boken. Det var väldigt länge sedan jag läste boken, men har börjat nu igen (trögt som attan går det, har ingen läsork för tillfället). 
Men, är du en sådan som jämför väldigt mycket och verkligen avskyr filmer som inte stämmer, så borde du nog inte se den. Men min personliga åsikt är i alla fall att den var bra! :) Även Krista höll med mig på den punkten.

Vi har redan bokat in nästa biofilm, i huvudet alltså, inte bokat biljetter. Det blir New moon i november, satt och googlade på lite klipp från den filmen innan, därav inlägget nedan. Krista flyttar upp mot Linköping i nästa vecka typ, har inte riktigt fått något bra svar på när hon åker egentligen, och sen får vi se hur mycket jag kan träffa henne. Tänker åka och hälsa på när hon hittat en lägenhet i alla fall :)

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0