All of a Sudden I Miss Everyone

Tittar för tillfället på sista avsnittet, säsong 4 av One Tree Hill, därav rubriken. Just detta avsnitt heter så, och jag kände att just detta var något jag kunde skriva om!

Under sommaren har jag jobbat väldigt mycket, och under mina lediga tider varit ganska mycket här hemma, ensam. Jag har träffat några enstaka kompisar och jag har absolut inte ansträngt mig mer än nödvändigt, det har jag gjort mer än väl på jobbet!
Men sen i söndags återsåg jag många vänner igen, nere på allsången i Ulricehamn, och det var egentligen då jag insåg hur mycket jag saknat alla mina vänner. Det finns speciellt några jag saknat extra mycket, men jag saknar ändå alla. Och snart är det dags för dem som inte tog studenten från Tingsholm i våras att återvända dit. Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på dem, jag kommer sakna skolan, eller mina vänner rättare sagt. För skolan har för mig inneburit vänliga människor!
Jag hoppas i alla fall på att jag får träffa mina vänner mycket i höst, i alla fall de som bor kvar här hemma och att jag får ge mig ut på vägarna, eller rälsen, för att hälsa på de som flyttar härifrån. Jag vet i alla fall att jag kan åka iväg mot Växjö och Linköping om jag känner för en roadtrip en dag.
Fast jag hade nog ändå sett att de hade bott kvar lite närmare här, men jag vet själv att man inte stannar här för sina kompisar, det är det inte värt. Är det riktiga kompisar så finns de kvar när, eller om, man återvänder.

Jag hoppas fortfarande på att komma in i Mullsjö, men skulle jag inte komma in så är det inte hela världen. Då kan jag vara hemma och försöka ta tag i mitt rum, vårt hus kanske till och med. Det behövs slängas och fixas, mest slängas. Det vore nästan skönt att få vara hemma ett tag..

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0