Myyyys!

Hejåhå vad jag är glad att min hals bestämde sig för att vara närapå bra tills i torsdags! Det innebar att jag orkade vara med på alla luciaframträdanden, fast halsen var ganska sliten igår efter alla 6 framträdanden vi hade i fredags. Men vem var inte sliten? Det är väldigt mysigt med lucia i alla fall, det är en sak som är säker!
I år valde jag att vara tomte i Tingsholms lucia, och det har jag aldrig varit innan, så det var en ny upplevelse. Det kändes dock inte så annorlunda, haha.
Igår kväll åkte vi iväg 14 pers från kören till Bottnaryd för att ha ett framträdande där. Jag, Elina, Emil och Povel hoppade in i Olivers bil, och vi gjorde nog helt klart det bästa valet. Han hade ingen back på bilen, och det märkte vi redan när vi skulle från parkeringen, för då försökte han och Povel backa genom att putta med fötterna ut genom dörrarna, men det gick inte så bra, så det slutade med att Oliver körde närapå ut i snön istället, haha.
Sen körde vi mot Bottnaryd, och vi fick några skratt redan på vägen ut ur Ulricehamn då tokstollarna i framsätet började digga till musiken, haha.
När vi nästan var framme svängde Jörgen som körde först in på en liten väg, och vi efter såklart eftersom Jörgen alltid har rätt^^ Direkt säger Oliver nåt i stil med att han hoppades att Jörgen inte körde fel eftersom han inte hade någon back på bilen. Dock stannar Jörgen bara en liten bit in på vägen och kliver ur bilen vilket resulterar i en gapflabbande bil, vår bil alltså. Oliver och Povels ben flyger ut genom dörrarna igen, och Emil hoppar ut och drar i bilen så att den backas bakåt och vi kan vända om. Jag och Elina skrattade så vi grät och det satt i en bra stund!

Ja, det blev veckans roligaste i alla fall!

Och luciaframträdandet gick bra, dock var vi som sagt bara 14 pers, varav 3 basar, 1 tenor, 1 alt och 9 sopraner, haha. Jag bytte dock stämma till altstämman och körde på gehör efter hur Frida sjöng och sjöng med så gott jag kunde. Det blev väldigt spännande!
Mycket trevlig kväll, och precis rätt folk som var med kändes det som. Vi hade väldigt roligt och vi tycker egentligen att vi inte borde vara fler någon utav oss, hehe.

Jaja, nog om gårdagskvällen!

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0