Lucia och alla dess tärnor

Jag älskar december!! Här följer en lista med de 10 bästa sakerna med just denna underbara månad!!!
Vi går baklänges tycker jag!

10. Adventskalendrar -> choklad, tv, serier, jag älskar dem alla! Läs förresten den här julkalender!
9. Nedräkningen till jul har börjat på allvar -> jag älskar att få mysa under julafton, traditioner som jag inte vill ska ändras!
8. Lucia -> dags att släpa fram lucialinnen, tomtekläder, strutar och allt vad som hör till lucia. Älskar att få sjunga tillsammans med andra, och det är så mysigt med lucia!
7. Sista månaden på detta året -> man kan börja tänka igenom allt roligt man hunnit med under året, komma fram till vad man egentligen har lyckats med och glädjas åt alla nyfunna vänner och massa annat skoj!
6. Jullov -> det kommer alltid väldigt lägligt måste jag säga. Man börjar bli skoltrött och misslyckas med att sova på nätterna. Då kommer jullovet och ser till så man får massa energi kvar. Tack och lov för det!
5. Julklappshandling -> ajaj säger kontot, tack säger alla andra. Jag älskar att glädja andra, och varför inte göra det genom att ge bort en enkel, men genomtänkt julklapp! Det uppskattar de allra flesta, det vet jag. Och hur mysigt är det inte att springa runt i alla affärer för att leta efter de perfekta klapparna? Man hittar så mycket roligt på vägen!
4. Jultomten -> denna skäggiga man som ska dela ut julklappar, väldigt underhållande faktiskt! Oftast ska de ju försöka vara roliga, det tycker vi om! Det är även väldigt kul att tomta om det finns småbarn med i "publiken".
3. Julklappar -> jag ska inte ljuga, jag tycker om att få saker, så julklappar kommer ju aldrig fel! ;P
2. Glögg! -> åh, smaken av glögg finns hos mig just nu, jag älskar glögg!! Tror jag druckit ett antal flaskor redan nu, haha. Men det är ju så gott!
1. Musiken!! -> jag avgudar julmusik, det är så behagligt att lyssna på och jag blir så avslappnad!

Kommentarer

Lämna mer än gärna en kommentar här!
Jag läser och svarar på alla kommentarer!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:


Skriv din kommentar här:

RSS 2.0